جورواجور نحوه‌ی خرید بنزوتریازول از برند سیگما آلدریچ - جورواجور

 

یکی از نکات بسیار حائز اهمیت در امور پژوهشی، خرید مواد شیمیایی سیگما آلدریچ از نمایندگی معتبر می‌باشد. در سراسر دنیا قیمت مواد شیمیایی آزمایشگاهی در نمایندگی های سیگما با توجه به حذف هزینه های واسطه گری بسیار مناسب تر از خرده فروشان مواد شیمیایی میباشد. نمایندگی فروش محصولات سیگما آلدریچ در ایران توسط شرکت دایا اکسیر انجام میپذیرد. راه‌های تماس در وب سایت این  شرکت (dayaexir.com) در دسترس میباشد. مطمئن ترین راه خرید بنزوتریازول از برند سیگما آلدریچ نیز از طریق همان نمایندگی میباشد.

 

ساخت واکسن سارس

 

آشنایی با ماهیت شیمیایی بنزوتریازول

در این مقاله قصد داریم تا با بررسی بنزوتریازول، شما عزیزان را بیش از پیش با این ماده‌ی پرکاربرد آشنا کنیم. در سیستم نامگذاری آیوپاک ترجیحا از نام ۱H-1,2,3-Benzotriazole برای نامگذاری این ماده استفاده می‌شود! دارای نام‌های تجاری مختلفی مانند ۱H-Benzotriazole، ۱,۲,۳-Benzotriazole، BTA و BtaH می‌باشد. فرمول شیمیایی این ماده به صورت C6H5N3  نوشته ‌شده و به شکل جامد سفید رنگ دیده می‌شود. چگالی این ماده‌ی شیمیایی ۱٫۳۶ g/mL و نقطه‌ی ذوب و جوش آن به ترتیب ۱۰۰ °C (212 °F; 373 K) و ۳۵۰ °C (662 °F; 623 K) است. در آب به میزان ۲۰ g/L حل می‌گردد و اسیدیته‌ای با ۸٫۲= pKa و خاصیت قلیایی با  >14  pKb ایجاد می‌کند.

  

ساختارهای گوناگون بنزوتریازول در دماهای مختلف

 در این ترکیب هتروسیکلیک، یک حلقه‌ی پنج عضوی شامل سه اتم متوالی نیتروژن وجود دارد. این ترکیب دو حلقه‌ای ممکن است به عنوان حلقه‌های ذوب‌شده از ترکیبات معطر بنزن و تری‌آزول دیده شود. حلقه‌ی پنج عضوی آن می‌تواند در توتومرهای A و B وجود داشته باشد، و مشتقات هر دو توتومر نیز می‌توانند ساختارهای C و D را تولید کنند. سنتز بنزوتریازول از طریق واکنش O-phenylenediamine، نیتریت سدیم و اسید استیک صورت می‌گیرد. این تبدیل از طریق دیازوتیزاسیونِ یکی از گروه‌های آمین انجام می‌شود. بنزوتریازول نسبتا محلول در آب است، به راحتی قابل تجزیه نیست و تمایل به جذب محدودی دارد.

ایجاد لایه‌ی محافظ برای جلوگیری از خوردگی ظروف مسی

کاربردها و قابلیت‌های بنزوتریازول جامد مایل به قهوه‌ایِ مایل به زرد بنزوتریازول(ناخالص) دارای کاربردهای مختلفی است. به عنوان مثال، می‌تواند به عنوان یک بازدارنده خوردگی برای مس عمل کند. زیرا که نه تنها می‌تواند به ‌عنوان اسید یا باز عمل کند، بلکه می‌تواند با استفاده از جفت الکترون‌های آزاد، به گونه‌های دیگر متصل شود. با اعمال این خاصیت، BTA می‌تواند یک ترکیب هماهنگ پایدار بر روی سطح مس ایجاد کند. به دلیل تطبیق‌پذیری زیاد به عنوان یک مهارکننده (یا عامل ضد مه) در امولسیون‌های عکاسی یا محلول‌های توسعه و همچنین یک معرف برای تعیین تحلیلی نقره استفاده می‌شود. یک بازدارنده خوردگی موثر در جو و زیر آب می‌باشد. مشتقات آن به عنوان پیش‌سازهای دارویی استفاده می‌شوند. BTA می‌تواند به عنوان ضد یخ در سیستم‌های گرمایش و سرمایش، سیالات هیدرولیک و بازدارنده‌های فاز بخار نیز استفاده گردد. مشتقات بنزوتریازول دارای خواص شیمیایی و بیولوژیکی در صنعت داروسازی و به عنوان آگونیست بسیاری از پروتئین‌ها هستند. غیرفعال‌کننده‌هایی که برای درمان سندرم حاد تنفسی ویروس SARS-CoV-1 استفاده می‌شوند دارای این ماده می‌باشند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 102 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 20 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.