جورواجور سنجاق قفلی را چه کسی اختراع کرد؟ - جورواجور

۱۰ آویل روز جهانی سنجاق قفلی

سنجاق قفلی، وسیله ای کوچک ولی کاربردی که هر خانه ای آن را دارد و در گوشه کنار خود به آن نیازمند است. امروز ۱۰ آوریل و روز جهانی سنجاق قفلی است که به این بهانه در بخش گوناگون جورواجور نگاهی خواهیم داشت به اختراع سنجاق قفلی و معرفی مخترع آن، با ما همراه باشید.

سنجاق قفلی های امروزی و مدرن اختراع فردی به نام والتر هانت است. سنجاق قفلی وسیله ای است که برای بستن درز بین لباس ها، لحاف و تشک استفاده می شود و اولین کاربرد های آن مربوط به قرن ۱۴ می باشد.

سنجاق قفلی

مخترع و اختراع سنجاق قفلی

فردی به نام والتر هانت در سال ۱۷۹۶ در نیویورک متولد شد. او به شغل بنایی مشغول بود. همچنین در کشاورزی هم روی زمین های زراعی نیویورک کار می کرد. کار او طراحی ماشین آلات کشاورزی هم بود. او مدرک مکانیک خود را در سال ۱۸۲۶ بعد از مهاجرت به نیویورک دریافت کرد.

البته اختراعات دیگری هم به نام او ثبت شده است. به عنوان مثال دستگاه چاقو تیز کن، بوق ماشین، اجاق گاز ذغالی، سنگ های مصنوعی، پارو های اتوماتیک و غیره به نام او نیز ثبت شده است. البته چند مورد اختراع ناموفق از جمله ماشین خیاطی هم در این بین داشته است.

والتر هانت

سنجاق قفلی زمانی اختراع شد که “هانت” در حال پیچاندن یک تکه سیم بود و می خواست برای انجام آن کار ۱۵ دلار دریافت کند اما همین پیچاندن سیم، باعث اختراع سنجاق قفلی شد که بعد ها آن را ۴۰۰ دلار به مرد دیگری فروخت. او در ۱۰ آوریل سال ۱۸۴۹ توانست تولید سنجاق قفلی را آغاز کند.

اولین سنجاق قفلی که او ساخته بود، از یک تکه سیم ساخته شده بود و شبیه به سنجاق قفلی های امروزی بود. با این تفاوت که جنس آن فرق داشت و ۲ قسمت سنجاق قفلی در یک نقطه به هم می رسیدند و بسته می شدند.

چرخ خیاطی، اختراع دیگر هانت

در سال ۱۸۳۴ هانت اولین چرخ خیاطی آمریکایی را ساخت که توجهات زیادی را به خود جلب کرد. در این چرخ خیاطی از سوزن استفاده می شد. البته او بعد ها دیگر علاقه ای به ارتقاء چرخ خیاطی نداشت زیرا به این باور رسیده بود که نمی تواند در این زمینه به موفقیت خاصی دست پیدا کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 239 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها