جورواجور روز جهانی زبان چینی و چند فکت خواندنی - جورواجور

روز جهانی زبان چینی و حقایق جذاب این زبان سخت

زبان چینی یکی از سخت ترین زبان های دنیا است و زبان مادری حدود یک پنجم مردم جهان می باشد. زبان های چینی بخشی از خانواده زبان های سینی-تبتی را تشکیل می دهند. این زبان یکی از اولین زبان هایی است که به طور رسمی در بین مردم شناخته شد.

به منظور بزرگداشت چند زبانی بودن و تنوع فرهنگی و ترویج استفاده از چند زبان، روز جهانی زبان چینی توسط ایالات متحده نامگذاری شد و ۲۰ آوریل به عنوان تاریخ روز جهانی زبان چینی انتخاب شد. به مناسبت روز جهانی زبان چینی در این بخش از گوناگون جورواجور مختصری به توضیح درباره این زبان و هدف از نامگذاری این روز پرداخته ایم.

زبان چینی

تاریخچه روز جهانی زبان چینی

روز ۲۰ آوریل به روز جهانی زبان چینی اختصاص یافته است و زبان چینی هزاران سال است که وجود دارد و از خانواده زبان سینو طیبتیان گرفته شده است و پیچیدگی های مخصوص به خودش را دارد؛ اما اصالت آن به دلیل جدا شدن از زبان خانوادگی خود، هنوز ناشناخته باقی مانده است و یکی از اولین زبان هایی است که به طور رسمی در بین مردم شناخته شد.

لهجه های متفاوتی در ایالات مختلف چین برای این زبان استفاده می شود اما رایج ترین آن، زبان چینی آرکائیک است که بین قرن های ۷ تا ۱۱ مورد استفاده قرار می گرفته است اما دیگر در زبان چینی مدرن مشاهده نمی شود.

استایل های نوشتاری منحصر به فردی در زبان چینی وجود دارد که در طول قرن ها دستخوش تغییر قرار گرفته است. هدف از روز جهانی زبان چینی، آموزش به مردم در مورد تاریخ زبان چینی است. روز جهانی زبان چینی در سال ۱۹۴۶ به طور رسمی شناخته شد.

امروزه برخی از افراد در کشور های مختلف، زبان چینی را به عنوان زبان اصلی مد نظر قرار می دهند و هدف آن ها این است که این زبان به دلیل فواید بسیار زیادی که دارد، باید به کل مردم دنیا آموزش داده شود.

روز جهانی زبان چینی

چند حقیقت جالب درباره زبان چینی

به بهانه ی روز جهانی زبان چینی چند مورد جالب و اطلاعاتی مفید در این باره عنوان شده است که شامل:

زبان چینی یکی از پرکاربرد ترین زبان دنیا است

زبان چینی یکی از زبان هایی است که به طور گسترده ای در بیشتر مناطق دنیا استفاده می شود، زیرا چین جمعیت بسیار زیادی دارد و همین باعث شده است که مردم زیادی، به زبان چینی صحبت کنند.

زبان چینی یکی از سخت ترین زبان های دنیا، برای یادگیری است

عوامل زیادی باعث شده است که زبان چینی به یکی از سخت ترین زبان های دنیا برای یادگیری تبدیل شود. به عنوان مثال سیستم نوشتاری، دستور نوشتار متفاوت، تلفظ های خاص و آوا ها های مختلف باعث شده که زبان چینی به یکی از سخت ترین زبان های دنیا تبدیل شود.

زبان چینی مدل نوشتاری متفاوت دارد

تقریباً ۵ نوع کالیگرافی زبان چینی وجود دارد که هرکدام با یکدیگر متفاوت هستند و همین باعث می شود که زبان چینی سخت تر از زبان های دیگر باشد.

نوشتار زبان چینی

زبان چینی کلمات با صدای مشابه زیاد دارد

خوشبختانه سیستم زبان چینی به گونه ای است که بسیاری از کلمات به یکدیگر شبیه هستند اما از طرفی ممکن است صحبت کردن برای شما سخت تر شود زیرا به دلیل تشابه زیادی که وجود دارد ممکن است بعضی از کلمات را با یکدیگر اشتباه بگیرید.

زبان چینی تنها زبان مدرن تصویری است

همانطور که می دانید، در زبان چینی برای نشان دادن کلمات و حروف مختلف از تصاویر استفاده می کنند و می توان گفت تنها زبان مدرنی است که به این شکل نوشته می شود.

نوشتار زبان چینی، سخت ترین نوع نوشتار است

هنگامی که صحبت از نوشتن زبان چینی می شود، باید گفت که این زبان یکی از سخت ترین زبان ها محسوب می شود، زیرا نوشتن حروف به شدت سخت می باشد. از طرفی خواندن دستخط های مختلف کار شما را سخت تر می کند.

زبان سخت چینی

زبان چینی یکی از قدیمی ترین زبان های پرکاربرد محسوب می شود

ریشه زبان چینی به دوران بسیار قبل از میلاد مسیح، یعنی حدود ۱۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد بنابراین تاریخ بسیار دور و درازی دارد و یکی از قدیمی ترین زبان های مورد استفاده می باشد.

حروف چینی به کاراکتر های کوچک تقسیم می شوند

جالب است بدانید زبان چینی تنها زبانی است که حروف آن به کاراکتر های کوچک تقسیم می شوند. یعنی شما می توانید یک حرف را به ۱ تا ۱۷ کاراکتر دیگر تقسیم کنید که این یک ویژگی منحصر به فرد برای زبان محسوب می شود.

زبان چینی بعضی از کلماتش را از زبان انگلیسی هم گرفته است

جالب است بدانید که زبان چینی، بعضی از کلمات را از زبان انگلیسی گرفته است و در واقع آن را از فرهنگ غربی می داند. همانگونه که در زبان فارسی هم این اتفاق می افتد.

حروفِ چینی ۳۰۰۰ سال پیش استفاده می شدند

بررسی آثار تاریخی و دست نوشته ها در ۳۰۰۰ سال پیش، نشان می دهد که حروف چینی در آن زمان ها هم مورد استفاده قرار می گرفته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 202 views بار دسته بندی : گوناگون تاريخ : 14 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها