جورواجور روز جهانی تنیس روی میز + تاریخچه - جورواجور

روز جهانی تنیس روی میز

تنیس روی میز (پینگ پنگ) ورزش مفرح و شادی است که بر روی میزو با استفاده از راکت و یک توپ به صورت انفرادی ( تک به تک ) یا گروهی ( دو به دو ) انجام می شود. طبق اعلام فدراسیون جهانی تنیس برای ترویچ و گسترش این ورزش جذاب و ایجاد انگیزه بیشتر مردم جهان به این رشته ورزشی، روزی بعنوان روز جهانی تنیس روی میز بصورت رسمی نامگذاری شد. در این بخش از گوناگون جورواجور با روز جهانی تنیس روی میز و اهداف آن بیشتر آشنا شوید.

در تقویم، روز جهانی تنیس روی میز چه روزی است؟

فدراسیون جهانی تنیس روی میز(ITTF) 6 آوریل هر سال را بعنوان روز جهانی تنیس روی میز بصورت رسمی نامگذاری نمود. این ورزش از سال ۱۹۸۸ به ورزش های المپیک اضافه شد.

روز تنیس روی میز

تاریخچه روز جهانی تنیس روی میز

تنیس روی میز که به آن پینگ پنگ گفته می شود، در دوران ویکتوریایی انگلستان نامگذاری داشته شده است. خاستگاه این بازی در بریتانیا است که در سال های ۱۸۹۰–۱۸۸۰ شاهزادگان (زمان ملکه ویکتوریا) ترجیح می دادند تا به جای آنکه در زیر آفتاب تنیس بازی کنند، به انجام ورزشی بپردازند که در زیر سقف باشد، پس تنیس روی میز را ساختند.

واژه پینگ پنگ از یک عبارت در کمپانی در سال ۱۹۰۱ بر گرفته شده است. تنیس روی میز در سال ۱۹۸۸ یک ورزش رقابتی محسوب نمی شد اما در المپیک همان سال، این بازی را هم جزء بازی های رقابتی دسته بندی کردند.

تنیس روی میز قوانین مخصوص به خودش را در المپیک سال ۲۰۰۰ در سیدنی دوباره تجدید کرد و آن ها قوانین جدیدی را برای رقابت افراد در نظر گرفتند و آن را به سطح جدیدی ارتقا دادند.

تاریخچه تنیس روی میز

اهداف اصلی روز جهانی تنیس روی میز

یکی از اهداف اصلی روز جهانی تنیس روی میز، ارتقاء آگاهی افراد در مورد این بازی است و این که آنها تاکید داشتند که این بازی باید برای همه افراد در کل دنیا قابل دسترسی باشد.

فدراسیون بین المللی تنیس روی میز در سال ۲۰۱۵ این روز جهانی را انتخاب کرد تا افرادی که به این ورزش علاقه دارند، بتوانند آن را بیشتر بشناسند. آن ها اعلام کردند که هدف این روز، شناساندن این بازی و توضیح آن برای همه افراد دنیاست و هر کس از هر جنسیت، سن، وضعیت اجتماعی، فرهنگی و توانایی فیزیکی می تواند آن را تجربه کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 184 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها