۶ خودرویی که نیرو پیشرانه آنها اکثرا از ادعای کارخانه است

دسته‌بندی نشده 38 جمعه ۱۰ دی ۹۵ رضا حیدرزاده
۶ خودرویی که نیرو پیشرانه آنها اکثرا از ادعای کارخانه است

به دلایل گوناگون برخی خودروسازها درباره‌ی نیرو تولیدی خودروهایشان کمی محافظه‌کارانه عمل می‌کنند. در این نوشته ۶ خودرویی را معرفی می‌کنیم که نیرو بیشتری نسبت به اعداد اعلامی کارخانه ‌دارند.

  • ب‌ام‌و M5 (F10)


درحالی‌که شنیدن خبر عبور از مرز ۶۰۰ اسب بخار در ب‌ام‌و M5 نسخه‌ی Jahre بسیار خوشحال کننده است اما شاید این امر به گونه‌ای که اعلام شده نباشد. چرا؟ چون نسخه‌ی استاندارد خودرو پیش‌ازاین به رکورد ۶۰۰ اسب بخار رسیده است.
چندین تست داینوی گوناگون نشان داده‌اند که M5 استاندارد قدرتی حدود ۶۰۰ اسب بخار دارد که اکثرا از ۵۵۲ اسب بخار اعلامی کارخانه است. ما هنوز هم از انتها تولید نسخه‌ی V10 ناراحتیم اما آن نیرو تولیدی خنده را بر لبمان می‌نشاند.

  • نیسان اسکای لاین GT-R (R34)

nissan-skyline-gt-r
زمانی که به خودروهای ژاپنی اسپورت در دهه‌های ۹۰ و میلادی و بعد از آن می‌اندازیم یک عدد مرتباً تکرار می‌شود: ۲۷۶ اسب بخار. بسیاری از افراد موافق این موضوع هستند که اکثر شرکت‌های ژاپنی یک عددی را روی کاغذ اعلام می‌کردند اما واقعیت این بود که نیرو تولیدی خودروها به‌خوبی از ۳۰۰ اسب بخار می‌گذشت.
در مورد R34 باید گفت که خروجی واقعی پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توئین توربوی این خودرو اکثرا به عدد ۳۲۲ اسب بخار نزدیک است.

  • تویوتا Century

toyota-century
این خودرو تنها یک مدل پرفورمنس نیست که نیرو کمتری را اعلام کرده باشد. پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر این خودرو به‌طور رسمی همان‌طوری که گمان می‌زنید نیرو ۲۷۶ اسب بخاری دارد اما در حقیقت نیرو بالای ۳۰۰ اسب بخار را تولید می‌کند. هرچند همین میزان نیرو نیز برای پیشرانه‌ای ۵ لیتری نسبتاً کم محسوب می‌شود.

  • پورشه ۹۵۹
حتما بخوانید:   شیرجه جانانه آئودی R8 داخل آب سرد!

porsche-959
یکی از هیجان‌انگیزترین و تکنولوژیک ترین سوپرکارهای دهه‌ی ۸۰ میلادی پورشه ۹۵۹ افسانه‌ای بوده است. این خودرو دارای سیستم چهارچرخ محرک، سیستم تعلیق فعال و حتی پایش فعال لاستیک‌ها بوده است.
نیرو پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تخت توربوی این خودرو ۴۵۰ اسب بخار اعلام شده است. هرچند شایعات بیان می‌دارند نیرو این خودرو نزدیک ۵۰۰ اسب بخار بوده است.

  • فورد موستانگ کبرا جت

ford-mustang-cobra-jet
در دهه‌ی ۶۰ و ۷۰ میلادی خروجی پیشرانه‌های خودروهای عضلانی به‌طور قابل‌توجهی کمتر اعلام می‌شد. بزرگ‌ترین دروغ‌گوی آن‌ها نیز مدل موستانگ کبرا جت بود.
این خودرو از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر بلوک بزرگ فورد با نیرو رسمی ۳۳۵ اسب بخاری استفاده می‌کرد؛ اما در حقیقت خروجی آن ۴۱۰ اسب بخار بود. بله فورد ۷۵ اسب اضافی را نادیده گرفته بود.

  • شورولت کامارو (نسل چهارم)

chevrolet-camaro-4th
نسل چهارم شورولت کامارو در میل‌لنگ نیرو ۳۰۵ اسب بخاری داشت؛ اما در حقیقت نیرو بیشتری به چرخ‌ها می‌رسید.
این موضوع درباره‌ی پونتیاک فایربرد نیز که از همان پیشرانه‌ی LS1 استفاده می‌کرد صادق است. این پیشرانه در شورولت کوروت C5 نیز با اندکی تغییرات بار رفته اما این بار نیرو اعلامی آن از سوی کارخانه افزایش یافته و به ۳۵۰ اسب بخار رسیده بود.

منبع: carthrottle



منبع سایت پدال

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

    نظر شما !!!

    نظر شما برای “۶ خودرویی که نیرو پیشرانه آنها اکثرا از ادعای کارخانه است”