چگونه نظر مدیران را به پروفایل خود در لینکدین جلب کنیم؟

دسته‌بندی نشده 69 پنج شنبه ۹ دی ۹۵ رضا حیدرزاده
چگونه نظر مدیران را به پروفایل خود در لینکدین جلب کنیم؟

لینکدین یک سرویس اجتماعی بازرگانی است که ماهانه ۱۷۸.۴ بازدید کننده از سرتاسر جهان دارد. این وبسایت در معرفی متقاضیان کار به مدیران و انتشار آگهی های جذب نیرو عملکرد موثری دارد.

از این رو، شیوه ی تکمیل پروفایل و نوشتن رزومه ی کاری در لینکدین از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که رزومه ی شما می تواند در معرض دید جهان گذاشته شود. با در نظر داشتن همین اهمیت در ادامه شیوه ی نوشتن پروفایل لینکدین را از زبان Jeremy Schiteling، کارمند سابق این وبسایت می خوانیم که هزاران رزومه را مطالعه کرده تا بتواند متقاضیانی را برای کار خودش استخدام کند:

قدم ۱: دیده شوید

به خاطر بسپارید مدیرانی که از لینکدین برای استخدام افراد استفاده می کنند، همه چیز را راجع به شما نمی دانند. صرف این که یک رزومه در لینکدین داشته باشید، برای دیده شدن کافی نیست.

برای دیده شدن، باید مانند یک مدیر اندیشه کنید. مدیران آن قدر وقت ندارند که از ترفندهای جست و جو برای یافتن متقاضیان مورد نظرشان استفاده کنند. اگر به دنبال کسی برای سمت X باشند، همان کلمه ی X را در نوار جست و جو وارد می کنند. برای نمونه اگر مدیری به یک بازار یاب نیاز داشته باشد، تنها کلمه ی «بازاریاب» را جست و جو می کند.

چگونه مطمئن شوید که در این جست و جو ها دیده می شوید؟ ساده است. آن عبارت باید در هرجایی که الگوریتم جست و جوی لینکدین می گردد، باشد. علاوه بر بخش پیشینه (Experience) و مهارت ها (Skills)، در نظر داشته باشید که در بخش موضوع (Headline) و خلاصه (Summary) هم این عبارت را وارد نمایید.

تا می توانید شمار دوستانتان را در سایت افزایش دهید زیرا الگوریتم جست و جوی لینکدین، اکثرا افرادی را پیشنهاد می دهند که به فهرست دوستان مدیران نزدیک تر هستند. برای بیش تر کردن این شمار، لیست مخاطبین تان و هرکسی که در زمینه ی شغلی مورد علاقه ی شما کار می کند را به پروفایل لینکدین تان اضافه کنید.

حتما بخوانید:   طراحی تازه لینکدین؛ حرکتی هوشمندانه یا تقلب از روی دست فیسبوک؟

البته در نظر داشته باشید پذیرفتن درخواست هر غریبه ای، هر قدر هم که شما بخواهید لیست مخاطبین زیادی داشته باشید، درست نیست. چرا که هر کسی را که در لینکدین بپذیرید می تواند به همه ی اطلاعات تان دست یابد.

قدم ۲: تاثیر خوبی در برداشت اول بگذارید

بر فرض که در لیست جست و جوی مدیران قرار گرفتید. مسئله ی بعدی این است که چکار کنید تا آن ها بر رزومه ی شما کلیک کنند؟ زیرا فقط یک کلمه ی «مدیر تولید» می تواند ۲ میلیون رزومه را نشان دهد.

با توجه به این شمار و وقت کمی که مدیران دارند، شدنی است فقط یک نگاه گذری به رزومه ی شما بشود. بعد باید رزومه تان را به شکلی تنظیم کنید که در همان نگاه اول، جست و جو گر را به شگفتی وا دارد.

می توانید این کار را از دو راه زیر انجام دهید:

عکس پروفایل جذاب

مردم ترجیح می دهند که افراد خوشحالی در پیرامون شان داشته باشند. بعد ژست عکس تان باید مانند زمانی باشد که بهترین دوست تان از در وارد می شود. این لحظه را تصور کنید و عکس بگیرید. درست است که عواملی مانند نحوه ی پوشاک و زمینه ی عکس تان، تاثیر گذار است اما اکثرا از آن، تاثیری است که حالت چهره شما بر شخصی که عکس تان را می بیند می گذارد.

عنوان (headline) چشم گیری داشته باشید

درست است که عنوان «اولین مدیر تولید گوگل» اثر خیلی زیادی در انتخاب شما می گذارد اما اکثر متقاضیان چنین سابقه ی کاری ندارند. بعد بهترین کار این است که اندیشه کنید یک مدیر برای جذب نیرو به چه چیزی اهمیت می دهد. برای نمونه اگر می خواهید در قسمت تولید یک استارتاپ مشغول شوید؛ این گونه بنویسید: «مدیر تولید برای استارتاپ تازه کار: من به شرکت های کوچک کمک می کنم که بزرگ شوند!» با این جمله هم توانایی خود و هم هدف تان را به جست و جو گر می فهمانید.

حتما بخوانید:   مشخصات کامل نیسان X-Trail در بازار ایران

قدم ۳: دعوت شوید

job_interview

تاکنون، توانسته اید توجه مدیر را جلب کنید. حالا او به پروفایل شما می رود تا نگاهی به پیشینه تان بیاندازد. چه چیزهایی در این مرحله اهمیت دارد و چه چیزهایی اهمیت ندارد؟

باز به یاد بیاورید که یک مدیر آن قدر وقت ندارد که در ابتدا تمام پروفایل شما را بخواند. شاید بعدا این کار را بکند. برای این کار تمام قسمت های زیر را باید به دقت پر کنید:

خلاصه (summary):

امکان نوشتن همه ی کلمات کلیدی در این قسمت وجود دارد. اما باید پاراگراف تان را با این جمله آغاز کنید که جست و جو گر با خودش بگوید: این همان کسی است که دنبالش بودم. جمله از این قرار است: من مدیر تولید استارتاپی هستم که سابقه ی کمک به کارخانه هایی با بازدهی بالا را دارد.

سابقه (experience):

شاید هر کس همه ی پیشینه شما را نخواند اما عناوین کار و اسامی کارخانه هایی که سابق در آن ها مشغول بوده اید را می خواند. اگر در کارخانه ای کار کرده اید که نام عجیب غریبی داشته یا محصولات معروفی نداشته، بهتر است آن را به شکل ساده تر و قابل فهم تری بنویسید: اولین مدیر تولید استارتاپی که ۸ گونه محصول داشت.

پیشنهاد نامه ها (recommendation):

به احتمال بسیار یک مدیر ۲۰۰۰ لغتی که مدیران سابق در وصف شما گفته اند را نخواهد خواند اما به شمار پیشنهاد نامه های تان دقت می کند. چرا که نشان می دهد در محل کار سابق تان اعتبار داشته اید و نیاز نیست این موضوع را به او ثابت کنید.

حتما بخوانید:   استیون هاوکینگ؛ ذهن برتر، رهایی از زندان جسم

اولین و دومین جمله ای که در پیشنهاد نامه نوشته می شود خیلی مهم است و بهتر است از پیشنهاد کننده درخواست کنید که چنین بنویسد: فلانی بهترین مدیر تولیدی است که در سال های گذشته استخدام کرده ام و بهتر از او برای شرکت من پیدا نمی شد.

این سه مرحله ی حیاتی برای جذب شما کافی است. با این سه قدم می توانید توجه مدیران را جلب کنید. یادتان باشد که نیاز نیست صفحه ی ریچارد برانسون (بنیادگزار شرکت های زنجیره ای ویرجین) را فالو کرده باشید و یا ۲۷ تاییدیه از تیم های کاری یا خانواده تان داشته باشید و اصلا نیاز نیست که یک ریال به لینکدین پرداخت کنید. چرا که تنها ۲۰% پروفایل شما می تواند ۸۰% نظر مدیران را جلب کند. بعد خودتان را جای مدیر بگذارید و نگران نباشید.



منبع دیجیاتو

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “چگونه نظر مدیران را به پروفایل خود در لینکدین جلب کنیم؟”