مصاف رنو مگان GT، کیا سید GT و اشکودا اکتاویا

دسته‌بندی نشده 63 پنج شنبه ۹ دی ۹۵ رضا حیدرزاده
مصاف رنو مگان GT، کیا سید GT و اشکودا اکتاویا

رنو مگان GT تازه به موج هاچبک های داغ پیوسته اما آیا این خودرو می‌تواند از بعد دو رقیب دیگر خود یعنی کیا سید GT و اشکودا اکتاویا vRS بربیاید؟


البته که هرکسی خواهان هیجان‌های بسیار رانندگی و هندلینگ درگیر کننده نیست. این دو فاکتور را هاچبک های داغ با فدا کردن برخی موارد دیگر به راننده اعطا می‌کنند. برخی افراد پرفورمنس و هیجان را با سواری آسان یا مصرف سوخت اقتصادی عوض نمی‌کنند و دنبال لذتی ناب هستند.

megane-gt-group-786
سال گذشته که ما رنو مگان GT 220 را در برابر پژو ۳۰۸ GT و کیا Cee’d GT قرار دادیم قافیه را به این دو حریف واگذار کرد. اما حالا مگان نفس تازه کرده و بعد از واردکردن شکستی سخت به واکسهال آسترا، هم‌اکنون در برابر دو رقیب خود یعنی کیا Cee’d GT و اشکودا اکتاویا vRS قرار گرفته است.

h-to-h
کیا به تازگی محصول خود را به روز کرده است. اشکودا نیز همانند رنو از پیشرانه‌ی توربو و گیربکس دوکلاچه در اکتاویا سود برده است. خودروی تازه از سیستم فرمان پذیری هر چهارچرخ برای افزایش چسبندگی بهره مند است. رنو از برخی تکنولوژی‌هایی سود برده که تنها در خودروهایی همانند پورشه و فراری در دسترس هستند.

خب اگر بخواهید هاچبکی آتشین با ترکیبی پسندیده از سرعت، کاربردی بودن و مصرف سوخت پسندیده انتخاب کنید کدام یک را برمی‌گزینید؟

شاخ‌به‌شاخ

با فشردن دکمه R.S. در رنو وارد حالت اسپورت می‌شوید و سیستم فرمان پذیری چهارچرخ مسیر چرخ‌های عقب را در سرعت‌های زیر ۸۰ کیلومتر در ساعت تا ۲.۷ درجه تنظیم می‌کند. این حالت همچنین باعث افزایش ۴۰ درصدی جواب‌های سیستم فرمان شده بنابراین GT احساسی شبیه خودروی سبک‌تر و کوچک‌تر دارد.

در حالت‌های اکو، آسان و یا خنثی آستانه عملکردی سیستم به سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت کاهش می‌یابد و مگان اکثرا از پیش آرام‌تر احساس می‌شود.

این تکنولوژی هوشمند که برای اولین بار در این کلاس عرضه شده کاربرد فراوانی دارد. این سیستم می‌تواند آسایش زیادی به همراه داشته باشد و البته هر زمانی که بخواهید باعث چابک‌تر شدن خودرو شود.

طراحی
هر سه خودرو نشان‌های الزامی یک خودروی پرفورمنس را نشان می‌دهند اما جای تعجبی ندارد که مگان جدیدتر تازه‌ترین انتخاب رنو به حساب می‌آید. طراحی مهار شده‌ی این خودرو جای کار زیادتری را برای نسخه‌ی وحشی‌تر RS در آینده باز می‌کند.

داوری پایانی

رتبه‌ی اول: اشکودا اکتاویا vRS

megane-gt-group-571

megane-gt-group-027

ترکیب فوق‌العاده‌ای از کاربردی بودن و کارایی منجر به پیروزی این خودرو شده است. هزینه‌های سواری این خودرو در سطحی برابر با مگان است اما از نظر خرید اقساطی شرایط بهتری را پیشنهاد می‌کند؛ و با اینکه فیس لیفت این خودرو سال آینده عرضه می‌شود اما هنوز هم اندیشه می‌کنیم که تطبیق‌پذیری و سواری این خودرو بهتر از دیگر گزینه‌ها است.

رتبه‌ی دوم: رنو مگان GT

megane-gt-group-459

megane-gt-group-135

استفاده از سیستم فرمان پذیری چهارچرخ در مگان GT نشان دهنده‌ی رقابت موجود در این کلاس است. اگرچه این سیستم در مگان می‌درخشد اما پیشرانه کم‌فروغ و گیربکس مردد این خودرو بخش زیادی از هیجان رانندگی را محو می‌کنند. البته که این خودرو چیزی بیش از لذت رانندگی تنها است و رنو کاربردی بوده و هزینه‌های سواری کمی نیز دارد.

رتبه‌ی سوم: کیا Cee’d GT

megane-gt-group-753

jrxt3781

به‌روزرسانی‌های اندکی کیا برای بهبود رتبه‌ی این خودرو کافی نبوده است و Cee’d GT نه به اندازه‌ی رقبا کاربردی بوده و نه مصرف سوخت بهتری نسبت به پیشروهای این کلاس دارد. البته این خودرو هیجان رانندگی و ارزش خوبی دارد اما باید به یاد داشته باشید که Cee’d GT فاقد تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی رقبای خود از قبیل گیربکس دوکلاچه است. فضای بار محدود و برخی مشکلات مربوط به کیفیت کابین باعث آخر شدن کیا در این مقایسه شده‌اند.

حتما بخوانید:   موضوع جلب پسرم نباید در رسانه ها مطرح شود

دیگر گزینه‌ها با بهایی مشابه

تازه: پژو ۳۰۸ GT
قیمت: ۲۵۰۳۰ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۲۰۲ اسب بخاری

Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport
این خودرو همانند کیا تنها با گیربکس دستی عرضه می‌شود اما ۳۰۸ GT با کابین با کیفیت خود به مصاف رنو مگان می‌رود. پژو صندوق بزرگ‌تر داشته و راندمان بهتری را ارائه می‌کند بنابراین اگر دنبال کاربردی بودن و کارایی بهتری هستید پژو انتخابی خوب به شمار می‌رود.

کارکرده: فولکس‌واگن گلف GTI 5dr DSG
قیمت: ۲۵ هزار پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری ۲۱۷ اسب بخاری

2016-Volkswagen-Golf-GTI-front-three-quarter-in-motion
با این قیمت شما می‌توانید یک گلف GTI کم کارکرد با گیربکس فوق‌العاده‌ی DSG را خریداری نمایید. این خودرو از همان پیشرانه ۲۱۷ اسبی مشترک با اشکودا سود می‌برد و بی‌شک یکی از بهترین هاچبک های بازار است. اگرچه صندوق ۳۸۰ لیتری گلف در بعدِ مگان قرار می‌گیرد اما کابین آن شیک‌تر است.

 

اشکودا اکتاویا vRS 2.0 TSI 220 DSG

رنو مگان GT Nav EDC

کیا Cee’d 1.6 T-GDi GT

قیمت مدل تست شده (پوند)

۲۷۸۳۵۲۸۵۷۵

۲۳۶۱۰

طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)

۴۶۸۵/۱۸۱۴/۱۴۴۹۴۳۹۵/۱۸۱۸/۱۴۴۷

۴۳۱۰/۱۷۸۰/۱۴۷۰

پیشرانه

۴ سیلندر خطی، ۱۹۸۴ سی‌سی۴ سیلندر خطی، ۱۶۱۸ سی‌سی

۴ سیلندر خطی، ۱۵۹۱ سی‌سی

نیرو (اسب بخار)

۲۱۷۲۰۲

۲۰۱

گشتاور (نیوتون متر)

۳۵۰۲۸۰

۲۶۵

گیربکس

۶ سرعته DCT، دیفرانسیل جلو۷ سرعته DCT، دیفرانسیل جلو

۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو

حجم مخزن سوخت (لیتر)

۵۰۵۰

۵۳

حجم محفظه بار (لیتر)

۵۹۰/۱۵۸۰۴۳۴/۱۲۳۷

۳۸۰/۱۳۱۸

وزن خالص (کیلوگرم)

۱۳۶۵۱۴۶۳

۱۳۶۷

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۶.۴۷.۶

۷.۵

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

۲۴۵۲۳۰

۲۳۰

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر)

۸.۳/۵.۴/۶.۴۷.۸/۴.۹/۶

۹.۷/۵.۹/۷.۴

حتما بخوانید:   دیجیتال در برابر آنالوگ! مصاف هوندا NSX و آئودی R8 V10

منبع: autoexpress



منبع سایت پدال

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “مصاف رنو مگان GT، کیا سید GT و اشکودا اکتاویا”