مدیرعامل توییتر از اهداف این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۱۷ سخن می گوید

دسته‌بندی نشده 44 شنبه ۱۱ دی ۹۵ رضا حیدرزاده
مدیرعامل توییتر از اهداف این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۱۷ سخن می گوید

به تازگی «جک دورسی» بنیانگذار و مدیرعامل توییتر آزمایشی جالب توجه را به راه انداخت و از نزدیک به ۴ میلیون دنبال کننده حساب کاربری شخصی اش پرسید نظرات خود را در مورد شیوه های ارتقاء و بهبود این شبکه اجتماعی با او در بین بگذارند.

در بین جواب های دریافتی به مواردی همچون ریزه کاری های طراحی و از بین بردن ملی گرایی افراطی اشاره شده بود، اما امروز «دورسی» پیشنهادات کاربران را به چهار دسته اصلی تقسیم کرد. این نتایج را می توان به نوعی اهداف این کمپانی در سال تازه میلادی محسوب کرد.

لیست فوق کاملاً منطقی به نظر می رسد و آغاز آن با «سوء استفاده» نیز هوشمندانه است، زیرا این موضوع یکی از بزرگ ترین چالش های شبکه اجتماعی مذکور طی سالیان اخیر بوده، اما ارتقاء در سه زمینه دیگر یعنی «ویرایش»، «موضوعات و علایق» و «گفتگوهای مستقیم» نیز نتایج خوبی را در پی خواهد داشت.

jack-dorsey-abuse

در بحث «سوء استفاده» به قول «دورسی» مشکل اصلی فقدان شفافیت در توییتر نیست، بلکه ابزارها و سیاست های پسندیده برای رویارویی با آن وجود ندارد، و ساخت ابزارها و اعمال سیاست ها نیز فرایندی زمان بر و پرهزینه خواهد بود، بنابراین احتمال ترقی در این حوزه ناچیز است.

jack-dorsey-edit

در زمینه «ویرایش» توییت ها، علاقه زیادی به این موضوع در بین کاربران وجود دارد، اما «دورسی» ساده ترین حالت آن را پیشنهاد می کند، زیرا اگر افراد بتوانند به راحتی و بدون محدودیت پیام های خود را ویرایش کنند، زمینه برای سوء استفاده اکثرا آماده گشته و ارزش توییتر به عنوان مجرای نام نویسی همیشگی رخدادهای عمومی از بین خواهد رفت.

حتما بخوانید:   سونی از تند ترین کارت حافظه SD جهان رونمایی کرد

jack-dorsey-topics

 

twitter-converse

دو دسته دیگر یعنی «موضوعات و علایق» و «گفتگوهای مستقیم» نیز برای کاربران بسیار جذاب بوده و احتمالاً درآمد خوبی را برای این شرکت به همراه خواهند داشت، اما تحقق آنها مستلزم توسعه و ارائه زیرساخت و نرم افزارهای جداگانه است، عملی که توییتر در اجرای آن با مشکل روبرو بوده و به نظر نمی رسد در کوتاه مدت، تغییری در این چگونگی ایجاد گردد.

البته آینده قابل پیش بینی نیست و اگر «دورسی» بتواند ایده های مورد بحث را طی سال آتی اجرایی کند، احتمالاً سال آینده در چنین روزهایی، همه جا گفتگو از این خواهد بود که توییتر چگونه در سال ۲۰۱۷ متحول شد.



منبع دیجیاتو

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “مدیرعامل توییتر از اهداف این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۱۷ سخن می گوید”