بررسی پورشه ۹۱۱ کررا کابریولت

دسته‌بندی نشده 56 پنج شنبه ۹ دی ۹۵ رضا حیدرزاده
بررسی پورشه ۹۱۱ کررا کابریولت

سقف باز، یک روز آفتابی، بادی ملایم، گرم‌کن صندلی‌ها و غربیلک فرمان و صدای زیبای یک پیشرانه‌ی توربو…
موارد بالای رویای هر فرد دوستدار خودرو است و یا اگر به حد کافی خوش‌شانس باشید می‌توانید پورشه ۹۱۱ کررا کابریولت را در لیست خرید خود جای دهید و با آن روزهای تعطیل خود را سپری کنید.


و البته ما درباره‌ی مدل‌های گران‌قیمت ۹۱۱ توربو یا توربو S کابریولت گفتگو نمی‌کنیم چراکه این دو به ترتیب دارای بهای ۴۰۶۴۰۰ و ۴۷۸ هزار دلاری (استرالیا) هستند. نه اینجا خودروی کررا توربوی کابریولت را داریم که با بهای ۲۳۹۳۰۰ دلاری از همه ارزان‌تر است.

2016-porsche-911-cabriolet-88
این خودرو ارزان‌ترین مدل سقف باز ۹۱۱ است هرچند با سفارش برخی آپشن ها بهای آن پیش از هزینه‌های مالکیت به ۲۷۳۱۲۰ دلار رسیده است؛ اما پیش از اینکه لیستی از خوبی‌های این خودرو را ذکر کنیم بیایید ببینیم که رقبای اصلی این خودرو از چه شرکت‌هایی هستند. به‌طور خلاصه باید گفت رقبای زیادی وجود ندارد.

2016-porsche-911-cabriolet-82
خودروی اسپورت پیشرانه و دیفرانسیل عقب پورشه از نظر طراحی و یا قیمت رقبای زیادی را پیش روی خود نمی‌بیند. مدل‌های پیشرانه جلویی وجود دارند که بزرگ‌تر بوده و به این اندازه اسپورت نیستند (ب ام و سری ۶ کانورتیبل، مزراتی گرن کابریو، مرسدس بنز SL) و یا خودروهای اسپورت تری وجود دارند که تنها دو صندلی داشته و گران‌تر هستند (آئودی R8، لامبورگینی هوراکان اسپایدر) و البته یک حریف بسیار گران‌تر نیز وجود دارد (فراری کالیفرنیا T).

2016-porsche-911-cabriolet-84
در حقیقت خودروی اسپورت زیادی با این سطح از کارایی و با چهار صندلی وجود ندارد. شاید ب ام و به همراه مزراتی پسندیده‌ترین رقبای این خودرو باشند. البته ۹۱۱ کررا کابریولت را نمی‌توان یک خودروی ۴ نفره ی کامل به حساب آورد چراکه هیچ فضای پایی برای افراد بزرگ‌سال وجود ندارد و این صندلی‌ها پسندیده افراد زیر ۱۰ سال هستند.

حتما بخوانید:   تیم کشتی آمریکا وارد کرمانشاه شد

2016-porsche-911-cabriolet-55
رده جلویی محیط بسیار بهتری دارد که بخش اصلی آن به خاطر سیستم مولتی‌مدیای جدیدی است که بسیار مدرن‌تر از نسخه‌های پیش نشان می‌دهد.

2016-porsche-911-cabriolet-70
این سیستم دارای اپل کارپلی هم هست. همچنین بلوتوث گوشی و سیستم صوتی در خودروی تست شده به خوبی با سیستم هماهنگ می‌شدند. منوهای این سیستم هنوز خیلی ساده و آسان نیستند و سیستم iDrive ب ام و که یک معیار در صنعت خودروست بهتر از آن عمل می‌کند. البته گرافیک سیستم پورشه بهتر از مدل پیش از فیس لیفت بوده و دکمه‌ها نیز حساس‌تر هستند؛ و البته نرم‌افزار نقشه‌ی جدیدی نیز وجود دارد که بسیار بهتر از مدل پیشین شده است.

2016-porsche-911-cabriolet-57
یک مشکل کابین فقدان فضاست. بله شما شاهد نگه‌دارنده‌های بطری در داشبورد هستید اما این بخش همه‌ی بطری‌ها را در بر‌نمی‌گیرد؛ و تنها یک فضای ذخیره‌ای بسیار کوچک در بخش مرکزی کنسول وجود دارد. بخش‌های ذخیره‌ای پانل درب‌ها نیز کوچک هستند و برای یافتن فضای پسندیده برای قرار دادن کیف پول و گوشی خود چالش خواهید داشت. حداقل فضای ذخیره‌ای صندوق جلو دارای محفظه‌ی ۱۴۵ لیتری بوده که برای حمل کیف‌های متوسط پسندیده هستند.

2016-porsche-911-cabriolet-42
مشکلات دیگری نیز در کابین وجود دارند. پورشه هنوز فاقد استارتر دکمه‌ای است و بجای آن از کنترل عجیب غریبی برای استارت استفاده می‌کند.

2016-porsche-911-cabriolet-58
و درحالی‌که هنوز عناصر دیجیتال در نشان‌دهنده‌ها وجود دارند اما نشان‌دهنده‌ی سمت راست دارای صفحه‌ی TFT کوچکی است که داده‌های خودرو، نقشه‌ها، رایانه سفری و… را نشان می‌دهد. البته این بخش به پیشرفتگی کاکپیت مجازی آئودی نیست. همچنین خودروی موردبحث فاقد هدآپ دیسپلی است.

2016-porsche-911-cabriolet-19
دکمه‌ی مربوط به سقف تقریباً بین دو صندلی جلو قرار گرفته و تا سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت می‌توان آن را باز و بسته کرد. حتی یک بادگیر برقی نیز وجود دارد.

حتما بخوانید:   احتمال عرضه جهانی نوکیا 6؛ گوشی های تازه هشتم اسفند معرفی می شوند

2016-porsche-911-cabriolet-33
شما می‌توانید از بین رنگ‌های مشکی (استاندارد)، آبی، قرمز و قهوه‌ای رنگ مورد علاقه‌ی خود را برای سقف انتخاب کنید. انتخاب این رنگ‌ها هزینه‌ی اضافی را به شما تحمیل نمی‌کند. همچنین رنگ آبی متالیک گرافیت چشمگیر این خودرو بدون هزینه‌ی اضافی در دسترس است.

2016-porsche-911-cabriolet-80
و با باز کردن سقف می‌توانید صدای پیشرانه را بشنوید؛ و بسته به طرفی که نشسته باشید این صدا می‌تواند خوب یا بد باشد.
این امر به دلیل جایگزینی پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تنفس طبیعی با پیشرانه‌ی کم‌حجم‌تر توئین توربو است.

2016-porsche-911-cabriolet-77
پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی این خودرو دارای نیرو ۳۶۵ اسب بخاری و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متری است. این میزان گشتاور در محدوده‌ی ۱۷۰۰ تا ۵۵۰۰ پیشرانه در دسترس بوده و مشخصات آن نسبت به پیشرانه‌ی پیشین بهبود یافته‌اند.

2016-porsche-911-cabriolet-26
در دورهای پایین نیرو بسیار پیشرانه در دسترس است. عملکرد چنین پیشرانه‌ی توربویی که در تمامی دورها سرزنده عمل می‌کند تحسین‌برانگیز بوده و پیشرانه واقعاً قوی و دیوانه‌وار نشان می‌دهد.

2016-porsche-911-cabriolet-13
همچنین ۹۱۱ کررا کابریولت تازه هماهنگی بیشتری برای استفاده در محیط‌های شهری و خارج شهری دارد. در دورهای پایین سواری خودرو هیچ مشکلی ندارد اما اگر پدال گاز را فشار دهید گیربکس ۷ سرعته ی PDK بدون تعلل با انتخاب دنده‌ی پسندیده شما را همراهی می‌کند.

2016-porsche-911-cabriolet-24
پدال شیفترهای بکار رفته نیز عالی هستند و به شما اجازه‌ی درگیر شدن کامل را می‌دهند؛ اما در کل این خودرویی نیست که بخواهید با آن واقعاً تند برانید زیرا صدا و وزش باد باعث ناراحتی می‌شود و اگر هوا سرد باشد رانندگی با آن چندان باب میلتان نخواهد بود.

و در کل اضافه کردن توربو به هر پیشرانه‌های ماهیت آن را تغییر می‌دهد. صدای پیشرانه را هرچه که می‌خواهید بنامید اما در کل می‌گوییم که صدا تغییر کرده است.

شاید صدای پیشرانه نسبت به مدل‌های تنفس طبیعی در مرحله‌ی پایین‌تری قرار گیرد و اما ما صدای تولیدی آن را دوست داریم و این یک غرش اعتیادآور است. فقط آرزو داشتیم که کاش صدای پیشرانه کمی اکثرا می‌بود.

شاسی خودرو بی گمانً با در نظر گرفتن عبور تند از پیچ‌ها طراحی شده و از این نظر ناامیدکننده نیست. در حالت اسپورت سیستم تعلیق سفت است اما هنوز هم خونسردی و راحتی خود را حفظ کرده و درحالی‌که سواری خودرو به خاطر برخی ناهمواری‌ها می‌تواند ناراحت شود اما به خاطر پیشرانه و دیفرانسیل عقب بودن به زمین چسبیده است. با وجود رینگ‌های ۲۰ اینچی و لاستیک‌های پیرلی سفارشی (۳۱۳۰ دلاری) چسبندگی خودرو شگفت‌انگیز است.

اگر طرفدار سرسخت پورشه باشید شاید صدای تولیدی پیشرانه و اگزوز را نپسندید؛ اما اگر دنبال ارزان‌ترین پورشه‌ی روبازی هستید که لذت زیادی داشته باشد این خودرو پسندیده شماست. تنها باید مقدار بیشتری پول برای آپشن های دلخواه خود صرف کنید.

امتیازهای پورشه ۹۱۱ کررا کابریولت ۲۰۱۶
پرفورمنس و راندمان: ۹
فضای کابین و راحتی: ۸
تکنولوژی و ارتباطات: ۸
قیمت و تجهیزات: ۷
سواری و هندلینگ: ۹
امتیاز کلی: ۸.۵

منبع: caradvice



منبع سایت پدال

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “بررسی پورشه ۹۱۱ کررا کابریولت”