اولین رانندگی با سوبارو ایمپرزا هاچ بک ۲۰۱۷

دسته‌بندی نشده 57 پنج شنبه ۹ دی ۹۵ رضا حیدرزاده
اولین رانندگی با سوبارو ایمپرزا هاچ بک ۲۰۱۷

سوبارو از خیلی جهات شرکت عجیب‌وغریبی است. یکی از آن‌ها ضریب فروش سدان به استیشن می‌باشد که تقریباً برعکس تمامی خودروسازها مانند ولوو است. ایمپرزا را به‌عنوان نمونه در نظر بگیرید که از فروش کلی مدل‌های آن ۷۰ درصد مختص مدل هاچ‌بک و ۳۰ درصد مدل سدان می‌باشد. از سویی دیگر هوندا انتظار دارد تا هاچ‌بک تازه سیویک حدوداً ۱۵ درصد از فروش کلی مدل سیویک را به خود اختصاص دهد. ازاین‌رو می‌توان گفت که مشتریان سوبارو اکثرا پیروان مدل‌های هاچ‌بک هستند و در همین راستا مهندسان سوبارو توجه بیشتری به این مدل کرده و تغییرات زیادی را در ایمپرزا هاچ‌بک ۲۰۱۷ اعمال کرده‌اند.


هاچ‌بک فعلی ایمپرزا چراغ‌های عقب تکی بزرگی دارد، اگرچه این چراغ‌ها بزرگ و زیبا هستند، ولی شکل کلی قسمت عقب خودرو را به علت بزرگ بودن کمی ناهمگون کرده است. ازاین‌رو سوبارو در مدل تازه چراغ‌های عقب را دو نیم کرده و بخشی از آن را روی درب عقب خودرو قرار داده (همانند بسیاری از مدل‌های کراس‌اوور)، درنتیجه اکنون قسمت عقب خودرو حدوداً ۴ اینچ پهن‌تر شده است. این موضوع شاید از نظر شما خیلی اهمیتی نداشته باشد، ولی دسترسی به قسمت عقب خودرو را بسیار آسان‌تر کرده است.

2017 Subaru Impreza hatchback

همچنین در پلت‌فرم جهانی سوبارو که این مدل بر پایه آن ساخته شده، فضای کمک‌فنرها حدوداً ۱ اینچ جلو برده شده است، موضوعی که به افزایش فضای بار خودرو کمک شایانی می‌کند. سوبارو ادعا می‌کند که سه فوت مکعب فضای اکثرا در قسمت بار مدل تازه هاچ‌بک ایمپرزا عرضه شده است.

2017 Subaru Impreza hatchback

ایمپرزا هاچ‌بک تازه به نحو احسن از مزایای پلت‌فرم تازه برای ترقی در مقایسه با نسخه پیشین خود استفاده کرده است. ازجمله این موارد می‌توانیم به عملکرد بهتر در تست برخورد، یک ساختار قوی‌تر و آئرودینامیک بهتر اشاره کنیم. همانند مدل سدان، یک نسخه به‌روز شده از موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر تخت تنها موتور عرضه شده برای ایمپرزا هاچ‌بک می‌باشد، خروجی‌های معادل ۱۵۲ اسب بخار نیرو و ۱۴۵ پوند فوت گشتاور نیز برای خودرویی در این سطح کافی به نظر می‌رسد. یک گیربکس CVT و همچنین یک جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی در تمامی تریم‌ها این خودرو به جزتریم Limited (فقط CVT) ارائه شده است. مدل‌های دنده دستی در ابتدای ورود خودرو به بازار ارائه نخواهند شد. گیربکس ۵ دنده به اعتقاد بسیاری از افراد با استانداردهای امروزی سازگاری ندارد، ولی سوبارو برخلاف هوندا همواره به دلیل احترام قائل شدن برای علاقه‌مندان گیربکس دستی ستایش شده است.

حتما بخوانید:   آلپینا B7 Individual با رنگی ویژه!

2017 Subaru Impreza hatchback

مدل استیشن ایمپرزا همواره به‌عنوان یک مدل شاسی‌بلند کوچک در نظر گرفته می‌شد، ولی در سال ۲۰۱۳، سوبارو تمامی مشابهت‌های آن با آوت‌بک را از بین برده و با معرفی مدل کراس ترک که بر پایه ایمپرزا تولید شده بود، نقش یک مدل کراس‌اوور را به آن داد. این موضوع به ایمپرزا ۵ درب این اجازه را داد که خود را به‌عنوان یک هاچ‌بک شهری برای خریداران مطرح کند. سوبارو ایمپرزا ۲۰۱۷ اکنون این نقش را با ارائه کیفیت سواری و هندلینگ بهتر، فضای بار و سرنشین اکثرا و همچنین تریم‌ها و تجهیزات گوناگون بهتر از همیشه بازی کند.

2017 Subaru Impreza hatchback

مانند مدل سدان، پلت‌فرم تازه ایمپرزا هاچ‌بک ۲۰۱۷ مرکز ثقلی پایین‌تر از مدل پیشین خود دارد. طبق اعلام سوبارو وزن خالص این خودرو از ۱۳۸۳ کیلوگرم در مدل پایه ۲.۰i تا ۱۴۵۱ کیلوگرم در مدل‌های قوی‌تر با رینگ‌های اسپرت بزرگ متفاوت می‌باشد. سیستم تعلیق این خودرو به یک شاسی سفت و محکم‌تر در مقایسه با مدل فعلی متصل شده است تا کیفیت سواری بهتری را ارائه نماید، ازاین‌رو ایمپرزا هاچ‌بک ۲۰۱۷ حتی با رینگ‌های اسپرت ۱۸ اینچی‌اش در جاده‌های با آسفالت بد عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. ضریب فرمان تند‌تر این خودرو که از BRZ قرض گرفته شده عملکرد فرمان را در پیچ‌ها بسیار خوب کرده است. حتی باوجود نیروی موتور نه‌چندان بسیار، ایمپرزا به خاطر شاسی محکم و به‌خوبی تیون شده و همچنین پدال ترمز سفت خود شما را به ستایش وا خواهد داشت. وقتی‌که وارد آزادراه می‌شوید، به لطف عایق صدای اضافی و شیشه‌های کلفت‌تر و همچنین بازطراحی سیستم تهویه مطبوع با دریچه‌های بزرگ خود که صدای فن را کم‌تر می‌کنند، تقریباً صدای اضافه‌ای داخل کابین این خودرو شنیده نمی‌شود، هرچند در این کلاس ایمپرزا در مقایسه با برخی از رقبای خود خیلی هم بی‌سروصدا نیست.

صفحه کیلومتر خودرو خیلی مدرن و تکنولوژیک نیست، ولی بدون شک این کاکپیت با سه صفحه نمایش رنگی خود سوبارو را وارد یک دنیای مدرن متفاوتی می‌کند. افزون بر این، یک آپشن سیستم نویگیشن و سیستم صوتی هارمن کاردون نیز برای این خودرو عرضه شده است. جزئیات کاکپیت یک قدم بزرگ روبه‌جلو برای ارزان‌ترین خودروی سوبارو محسوب می‌شود. کیفیت کابین این خودرو نیز از تریم پایه تا پرمیوم، اسپرت و Limited بهتر و بهتر می‌شود.

2017 Subaru Impreza hatchback

سوبارو می‌گوید میانگین سنی خریداران ایمپرزا ۳۲ سال می‌باشد. این بخش از جامعه حال آماده جهان معمولاً مدل‌های سدان را بیش‌تر از هاچ‌بک خریداری می‌کنند، البته به‌جز وقتی‌که وارد یک نمایندگی سوبارو شوند! چرا هاچ‌بک‌های سوبارو این‌قدر دوست داشتنی هستند کسی نمی‌داند؛ هاچ‌بک مزدا ۳ هم زیبا و هم قوی و قدرتمند است، ولی به‌اندازه ایمپرزا نمی‌تواند خریدار داشته باشد. منطق خریداران این خودرو هر چه که باشد، با ایمپرزا تازه آن‌ها یک خودرو کاملاً به‌روزرسانی شده دریافت می‌کنند که هم در مدل دو دیفرانسیل عرضه می‌شود و هم در مدل تک، خودرویی که هندلینگ و آپشن‌های زیادی در خودروهای با قیمت پایه بین ۲۰ هزار تا ۲۵ هزار دلار ارائه می‌نماید. به نظر می‌رسد با ارائه این خودرو، فروش بالای سوبارو تا چند سال آینده تضمین شده است.

منبع: caranddriver



منبع سایت پدال

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “اولین رانندگی با سوبارو ایمپرزا هاچ بک ۲۰۱۷”